2011.01.18. 10:36

Érjen el a keserves kínhalál minden tetves MLM-es gennyládát.

Nem szokásom káromkodni, de a tegnapiak után fogok, méghozzá, mint a záporeső, úgyhogy mindenki ennek tükrében olvasson tovább.

 

 

Nem hiszem, hogy él olyan ember, akit még nem talált meg valamilyen multi level marketinggel házaló fartúró: lehet ez régi iskolatárs, barát-barátnő, legrosszabb esetben még családtag is. Kínálnak táplálékiegészítőt, pénzügyi tanácsadást és szolgáltatásokat, csodagyógyszert, rozsdamentes edényt, apámfasza lámpát, masszírozógépet, a lényeg, hogy ezek a "legújabb technológiák", a "legmodernebb megoldások" és "máshol elérhetetlen" bizbaszok, amit csakmostcsakittcsakennyiért lehet megkapni, VAGY lehet csatlakozni és az ám a nagy királyság, mert akkor aztán nem csak, hogy lesz egy csomó übertuti cuccunk olcsóbban, de dől majd a pénz is!

Az elmúlt egy hónapban legalább 3 alkalommal találtak meg ilyen fostömlő alakok, de sikerült őket az első, e-mail-es megkeresés után lepattintani. Tegnap kettőre is hívtak egy plázába egy marketing munkatárs pozícióra, ahol a második kör tesztírás lett volna, előtte rövid tájékoztatóval. Na mondom, ugyan mekkora tömeget engedtek át ezek a második körbe, hogy csoportosan, egy egész teremnyi embert akarnak teszttel megszűrni, ráadásul a tájékoztató már eleve gyanús volt. Írtam is nekik egy e-mail-t válasz gyanánt, hogy elmegyek én, csak árulják el, hogy ki a megbízó, illetve postafordultával küldjék már el a jelentkezésemet igazoló anyagokat.

Azóta is küldik. Gondolom nyilvánvaló, hogy miért.

Párhuzamosan a fenti dologgal összesodort az élet egy korábbi üzleti partnerrel az előző munkahelyemről. Beszélgettünk, ő is elmondta a maga nyomorát és én is említettem neki a kételyeimet, amiről legutóbb írtam, bedobdta, hogy van egy-két üzlettársa, akinek kellhet marketinges, grafikai segítség. Nosza, mondom, hozzunk össze egy találkozót.

Tegnap 7-re hívott a Blahára, mikor odaértem rácsörögtem, hogy ő merre jár. A sarki szállodában ücsörög a feleségével, kávéznak, menjek oda, jött a válasz. Kedélyes beszélgetésben kezdtünk, de egyszercsak megszólal, hogy lesz itt egy előadás, üljünk be rá, utána meg megdumáljuk a többit. Rosszat sejtettem.

Egy kisebb, 70-80 fős terem felé terelődtünk, az ajtóban a kezembe nyomott egy vidám hölgy egy 10x10 centi cetlit, rajta decens fekete keretben a következők sorakoztak: "Anyagi függetlenség", "Jövedelemkiegészítés", "Több szabadidő" és hasonlók, amik arra sarkalltak, hogy azonnal forduljak vissza és meneküljen gyorsan. A fordulásig bejött, de a tömeg már nyomott vissza, kéremvigyázzanakazajtókzárulnak, élő ember se ki se be.

Így  lettem túsz egy kurva MLM-es zombigyűlésen.

Az első ilyen network-ös szélhámos köcsög 4-5 éve talált meg, még a főiskola alatt. Nehezen sikerült leráznom, rutintalan voltam, de azt már szerencsémre akkor is fel tudtam mérni, hogy nem szabad ilyesmibe tisztességes embernek belevágnia. Ide már egy ilyen beoltás után jöttem, így el is határoztam, hogy megmentek pár nyomorultat a hallgatóságból és ott fogok belekötni az előadókba, ahol tudok, hátha nem lesz mindenkiből ma droid.

Jött egy felpörgött Steve Balmer klón, aki egyből elkezdte egy PPT előtt ugrálva ecsetelni, hogy milyen jó dolgot is fog ő ma ajánlani nekünk. Mindenki nézze meg a kis papírt, amit kapott és válasszon egyet, de szigorúan csak egyet, hogy mit szeretne ezzel a remek vállalkozással elérni. "Most tegye fel a kezét, aki...!" és sorolta az egyes pontokat, majd meginterjúvolta azokat a birkákat, akikre hatott ez a legócskább csoportsodródásos duma és képesek voltak jelentkezni. Én kussoltam magamban, forraltam a bosszúm, ami rerögvest meg is kaptam az első lehetőséget, amikor az előadő megemlítette, hogy ez a buli csak akkor megy, ha egy ííííciripiciri befektetésre hajlandóak vagyunk és képesek vagyunk egy ííííciripiciri időt elvonni a normál munkánkból.

Feltettem a kezemet, sugárzó arccal odatartotta a mikrofont, én meg rákérdezem a lehető legnaivabb pofával, hogy:

KFV: - Akkor most mennyi is ez a befektetés számokban, már csak azért is, mert nekem azt mondták, hogy ez ingyen van.

Előadó I.: (zavart mosoly, hümmögés, válasz semmi)

KFV: - Tényleg nem akartam megakasztani, folytassa nyugodtan, ha a válasz meghaladja a képességeit.

Előadó II.: (sarokból előpattan, mikrofont elmarja és az egész közönség felé fordulva, engem kínosan kikerülve) - Nos, azt mindenki biztosa tudja, hogy nincs üzlet befektetés nélkül! Viszon mi olyan lehetőséget kínálunk, amelyhez a kezdőtőke a havi konyhapénzből lecsippentve is elegendő és ráadásul már az első hónapban többszörösen megtérül!

Gondoltam magamban, lement az első general bullshit, indul a mantrázás. Elkezdtek röpködni a varázsszavak, mint internet, e-kereskedelem, FMCG. Itt megint adtak egy magaslabdát, ugyanis az FMCG-t gondolták, hogy kibontják, hogy a Fast Moving Consumer Goods kapásból megtöbbszörözze a mágikus szavak számát. Ezzel egy gondjuk volt, mégpedig az, hogy a fenti mozaikszó szerintük a Fast Moving Commercial Goods terminus technikus rövidítése

 

Címkék: kritika mindennapok cirkusz halálrá

A bejegyzés trackback címe:

https://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/api/trackback/id/tr252592391

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása