Vékony jégen

 2010.12.28. 22:12

Kis félelemmel, három év után újra úgy dönöttem, hogy jégre merészkedem.

A félelem oka egészen egyszerű: három évvel ezelőtt akkorát tanyáltam a Városligei Műjégpályán, hogy utána hónapokig járni is alig bírtam, a lábam totálisan elfeketedett, a lábujjaimtól a sípcsontom közepéig. Már zárták a pályát, szólt a takarodó, én meg gondoltam megyek még egy gyors kört, ha már üres a pálya.

Ez volt a hiba.

Azt tudni kell még, hogy "nem tudok" korcsolyázni. Ez alatt azt értem, hogy 14-15 évesen volt rajtam először kori, akkor megtanultam menni vele. Aztán rövidesen megtanultam marha gyorsan menni vele. A probléma az, hogy a fékezés tudományának viszont még azóta is híján vagyok.

A lényeg, hogy a gyors kör vége az lett, hogy valahol a pálya közepén, de persze a kijárattól a lehető legmesszebb összeakadtam a csülkeim és elestem, de olyan szerencsétlenül, hogy az egész jobb lábam kicsavarodott térdből és össze-vissza rándultak a szalagjaim. Valahogy kievickéltem, aztán a barátnőm édesanyja hazavitt és egy borzasztó gusztustalan, feketés-zöldes trugymóval (porrá tört feketenadálytő-gyökér, vízzel feláztatva - amúgy ajánlom mindenkinek, mert tényleg hat) lekezelte a lábam, de így is sok-sok hét volt a rehabilitáció.

A rákövetkező évben januárra tettük a snowboardozást, így a jégpályát inkább messze elkerültem, tavaly ősszel meg lezuhantam a lépcsőházban a lépcsőn, úgyhogy akkor levolt a gond minden sporttevékenységről.

Idén viszont jött egy ilyen szikra, hogy menjünk korizni. Ebben nagy szerepe volt a barátnőmnek is, aki imádja a csúszkálást és felvetette, hogy ugyanmár, csináljunk valamit, ha végre van egy kis szabadidőm és végre kialudtam magam.

Egyetlen gondom volt, mégpedig hogy a Városligetben most sok minden van, de jégpálya speciel pont nincs. Véletlenül megtudtam viszont, hogy a Hungexpo-n van egy fedett pálya, 1800 négyzetméter és még csak nem is drága a belépő.

Az információforrás amúgy az édesanyám volt, aki történetesen tanár és ide vitte a gyerekeket tesiórán. Kicsit aggasztott, amikor azt mondta, hogy túl jó a jég, a gyerekek jobbra-balra potyognak, annyira csúszik - mint utóbb kiderült, emiatt nem kell félni, de ne szaladjunk előre.

A pálya reggel 9-től délután 2-ig, illetve délután 3-tól este 8-9-ig van nyitva, hivatalosan a köztes egy órában pályafelújítás van. Hivatalosan. Ennek ugyanis a belépéskor nem sok nyomát láttuk.

A legnagyobb gond amúgy pont a bejutás volt. A II. kapunál lehet legkönnyebben megközelíteni a helyet, itt van a 100-as busz megállója, illetve egy elég kicsi parkoló, ahol úgy 25-30 autó fér el. Amikor negyed négy körül odaértünk, néztem, hogy mennyi ember áll a buszmegállóban, gondoltam, ők délelőtt jöttek, most várnak a járatra. Aztán kiderült, hogy nem, ők most szeretnének bejutni, ergo ők a sor. Ez még mindig rendben lett volna, ha a négy kasszából nem egyben ül egy életunt nő, aki valami elképesztő sebességgel lassúsággal osztotta a jegyeket. Az ár elviselhető, a diák 750,- Ft, a felnőtt 1000,- Ft.

Ami az épületbe belépve elsőre feltűnt, hogy a pálya kicsi. Jó, nem olyan pocsolya, mint az Europarkban lévő pálya, de messze nem akkora, mint a régi műjég. A másik fontos dolog, hogy erősen leharcolt volt, mire mi rámentünk - ez volt kb. négykor, elvileg egy órával a pályakarbantartás után.

A tömeg is egyre gyűlt, 6 körül már kimondottan kényelmetlen volt lavírozni a rengeteg ember között, illetve a közben kicsit javított pálya (kb. 20 percre leküldték az embereket, bejött egy forma egy traktorral és kicsit lekapirgálta a tetejét, meg húzott rá egy vízréteget) ismét kása lett - nem használhatatlan, de mindenképpen döcögős.

Kb. 7-kor tűnt fel, hogy megritkult a nép, innentől volt élvezhető a dolog. Legyen mindenkinek tanulság, hogy ennél korábban jönni nem nagyon szabad, vagy csak akkor, ha valaki nagyon elvetemült és/vagy simán tudja kerülgetni az emberket, neadjisten ezt még élvezi is, mert olyanok neki, mint egy dinamikus szlalom-pálya.

A büfések rablók, ez vitathatatlan. Ásványvíz 300,- Ft/fél liter, minden egyéb üdítő 400,- szintén fél literes kiszerelésben. A forralt bort utálom, így nem is igen foglalkoztam vele, de azt hiszem azt 300-ért mérik, a tea 200, én erre szavaztam. Ez utóbbiban annyi pláne van, hogy nem ilyen hektós fémhordóból préselt instant menzatea, hanem lehet filtert választani, van kitéve citrom és cukor, tehát ízlés szerint lehet adagolni.

Összegezve: viszonylag olcsó belépő; ingyenes ruhatár; nem a legjobb minőségű és méretű pálya, de szódával elmegy, a plázás pályáknál fényévekkel jobb; BKV-val nem a legjobb a megközelíthetőség és a parkolás se biztos, hogy könnyen megoldható; idegtépő sorbanállás; pofátlan büféárak.

Címkék: ajánló kritika sport mindennapok

A bejegyzés trackback címe:

https://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/api/trackback/id/tr792545013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása