...amikor azt látod, egy tüdőgondozóba belépve, hogy az egyik pizsamás beutalt éppen egy szál cigivel igyekszik lefelé az udvarra? 

A helyszín az Uzsoki Kórház, az időpont tegnap délután. Éppen Papához slattyogtam be látogatóba, amikor a fent vázolt kép fogadott. Egy pillanatra elfogott a kísértés, hogy

  • leüvöltöm a fejét
  • elveszem a cigijét
  • szimplán nem hagyom kimenni az épületből, ahol szigorúan tilos rágyújtani - ha meg mégis erősködik, akkor az első és/vagy a második opció még mindig működik

Aztán hagytam az egészet a francba, több okból: egy dohányossal arról vitatkozni, hogy ne gyújtson rá, nem szerencsés - tudom, hogy olyan mintha nekem valaki azt mondaná, hogy többet ne egyek gyrost. A másik indok az volt, hogy végiggondolva magamban az egészet egy egészen egyszerű, de fatális konklúzióra jutottam:

Dögölj inkább meg te nyomorult.

Igen, azt tudom mondani, hogy pusztuljon a férgese: rohadjon ki a tüdeje, marja szét a kártány a légcsövét, legyen impotens, hogy az ilyen hígagyú genetikai selejt ne is szaporodjon.

Volt egy oktatóm a főiskolán, pénzügy órát tartott nekünk. Egyszer valaki megkérdezte, egy hitelekről szóló előadás közepén, hogy "mi van azzal az emberrel, aki mondjuk felvesz egy Provident kölcsönt, hogy befektesse?", mire Sóvágó tanárúr sommásan ennyit válaszolt: "Hát, aki önmaga ellensége... az inkább kösse fel magát."

Kell bármit hozzátennem, vagy világos az összefüggés?

Persze itt megint elérünk ahhoz a ponthoz, amit két poszttal korábban is érintettem, hogy hogy jövök én ahhoz, hogy más életébe, tetteibe belepofázok? 

Úgy, hogy a Te pénzeden, az Én pénzemen, Mindenki pénzén megy a dohányos kórházba. Úgy, hogy többek között az ilyen alakok miatt ültem lázasan órákat egy tüdőgondozóban, amikor a H1N1 fertőzésemmel röntgenre vártam. Úgy, hogy bele se gondol az állat, hogy nem elég, hogy magát tönkreteszi, de hazavágja a körülötte élő (élni próbáló?) emberek életét is.

Persze ebből a legutolsó a legkevésbé se lep meg: nem sok intoleránsabb lényt ismerek a dohányosoknál. Ilyen a volt főnököm, akinek a Budai Várban lévő irodája szag alapján odaver bármely proli-tanyát; ilyen a buszmegállóban a "csakazártis" a szélfogó alatt  és nem 3 méterrel arráb rágyújtó seggfej (nem, nem arról beszélek, amikor az esőben ott nyomorog egy csomó ember és a "szegény" dohányos is odaáll, hogy ne ázzon, hanem arról a tuskóról, aki a verőfényben is a képedbe füstöl, mert neki ott jó, sőt, így a csikket is bűntudat nélkül dobja a földre, amikor jön a busz, mert a kuka az ugye messze van...); és ilyen a tüdőbajos agyhalott, aki akkor sem fogja fel, hogy fel kellene hagyni a cigivel, amikor majdnem megpusztul tőle...

Záróakkord:

A dohányos is ember. Csak rövidebb ideig.

A bejegyzés trackback címe:

https://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/api/trackback/id/tr91852253

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stierd 2010.03.31. 13:37:54

ekkora egy intoleráns, kukacoskodó faszt mostanában nem láttam mint te kisbarátom. az alapötlet nem rossz, de hogy oldalakon keresztül szedj szét egy ostoba reklámplakátot, hogy most kinek milyen a haja... komolyan irigylem a problémáidat és a sok szabadidődet. a sok boardozás mellett jó hogy erre is jut időd. epekedve várom reakciód (ami valszleg egy törlés + ban lesz) amiben kifejted, hogy a kurva anyámat amiért nem használok nagybetűt és nem tudok helyesen írni. hajrá!

stierd 2010.03.31. 13:44:15

figyelemreméltó, hogy így fel tudtál húzni, de még írnom kell :) szóval: hogy a faszba jössz te ahhoz, hogy elvedd bárki cigijét? lehet 2 hete van hátra, menthetetlen, és kurvára leszarja az egészet és erre a két hétre már nem fogja letenni. meg ez a szar duma, hogy a te pénzedből meg az enyémből van ott ez a rákostüdejű és dögöljön meg. majd ha öreganyád megcsúszik télen a jégen miközben söpri az udvart és combnyaktörése lesz, akkor majd elmondom neked, hogy az ilyen értetlen vén kurvát az én pénzemből ne kezeljék, ha olyan hülye, hogy nem fogja fel, hogy ő már kilencven és ne söpörjön. akkora egy demagóg fasz vagy baszod! na megyek rágyújtok+ :D jah, és kikérem magamnak az általánosítást: SOHA nem dobok el csikket, viszem a kukáig ha kell 50-100 métert, és mindig is kényesen ügyeltem, hogy ha vki nem dohányzik akkor arra figyeljek. szal nem "a dohányos" a parasztbunkó, hanem az aki éppen dobja a csikket. az az egy ember. teköcsög ;)

KFV · http://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/ 2010.03.31. 18:33:43

@stierd: Asszem rossz helyre ment az első hozzászólásod, de tekintsünk el a dologtól.

Valóban kukacoskodó vagyok, az intoleranciát ITT viszont nem értem. Lehet amúgy kritikát írni 2 szóban is, miszerint "Ez szar!", de én inkább a megalapozott, érvekkel alátámasztott vélemény híve vagyok - ha neked túl hosszú, ugorj, vagy nézegesd a képeket ;)
Piszkosmód leszarnám, hogy kinek milyen a haja ezen a plakáton, ha nem egy ilyen fost próbálnák meg letolni az ember torkán, mondván, ilyen az utca embere. Magam is a reklámszakmában vagyok és elhűlve néztem, hogy mi ez a trágyarakás? Amúgy oldalakon át hol aggódom a frizurákon? Mintha némi költői túlzást látnék itt...
Egy 4000 karakteres cikket szerinted mennyi idő megírni? Én tudom, hogy pont annyi, míg hazaérek a munkahelyemről és bepötyögöm útközben a PDA-mba. Előfordul még, hogy éjjel nem tudok aludni és leülök a gép elé - ez olyan extrémen sok szabadidő? Vagy az a teljes ÖT nap szabadság csapta ki nálad a biztosítékot, amíg snowboardozni voltam?

Az így a második hozzászólásod okán kezd világossá válni, hogy igencsak "write-only" módban tolod: írtam olyat, hogy elvettem valakinek a nyomorult cigijét? Nem. De hogy elvettem-e életemben valaha is, bárkitől is? Nem. Mert pont ugyan arra a konklúzióra jutottam, hogy leszarom, ha megnyúvad. Teljesen lényegtelen, hogy 2 hete van-e hátra, vagy 2 éve: valamikor eldöntötte, hogy ez neki kell, minden lehetséges velejárójával együtt. Aztán kap egy COPD-t, gégerákot, akármit. Nem sokszor jártam eddig tüdőgondozóban, tegnap megint volt hozzá szerencsém: ült benn vagy 50 ember, akik légy nyugodt, nem a szmog miatt vannak gondban... hanem - mint ahogy a posztban is írtam - egy olyan betegség miatt, aminek a kockázatát maguk vállalták, tehát vállaljon valami minimális felelősséget a dologért (fogadok, ha a kezelés is pénzbe kerülne, bármely olyan betegségnél, ami "önsorsrontó" életmóddal kapcsolatba hozható, rögtön nem lenne ennyi bagós). Apropó demagógia: a nagymamás-söprögetős marhaságod nem az, méghozzá vaskosan? Mellesleg mondjuk se a lépcsőre, se a seprűre nincs ráírva, hogy köztudottan halált okozhat, tehát még sántít is az egész érvelésed. De legyen igazad és mutass egy statisztikát, hogy hány haláleset hozható összefüggésbe a jégen eltaknyolással és a dohányzással...

Kiscsillagom, ha te nem dobod el a csikket, ha nem fújod a másik képébe a füstöt, akkor boldog vagyok, hogy van a dohányos társadalomnak ilyen lovagja - de mondd meg őszintén, mint cigifogyasztó, ez a hozzáállás az általános? Lószart. Légy büszke magadra, veregesd meg a vállad és buzdíts mást is erre, DE VÉGKÉPP NE VEDD MAGADRA, HA RÁD NEM IGAZ, hanem érezd magad ennyivel különbnek. Amúgy itt is feltehetném a kérdést: én azt írtam, hogy TE eldobod a csikket? Írtam azt, hogy MINDEN dohányos eldobja? Nem, arról "tuskóról, aki a verőfényben is a képedbe füstöl, mert neki ott jó, sőt, így a csikket is bűntudat nélkül dobja a földre" szól az említett rész. Nem kell védeni a mundér becsületét, bár ha téged nem érint ez a paraszt viselkedés, akkor nem tudom, hogy miért bizonygatod vadul, hogy te ilyen rendes gyerek vagy és nem csendben bólogatsz, hogy "na igen, a TUSKÓ dohányosok AZOK ilyenek!"

Még egy apró dolog kerülte el a figyelmed: nem az fáj, hogy cigizik. Az fáj, hogy prosztó állat és hogy nem szorult belé szikrányi kultúra, józan ész és megfontoltság sem.

A stílusod simán megérne egy bannolást, de mennyivel lennék beljebb, áruld el nekem? Nyilván nálam is el fog jönni az a pont, amikor a vagdalkozó kommentek megválaszolása inkább nyűg lesz és törölni fogom sorban az embereket, de egyelőre - csak mert ennyire epedve várod - van válasz. Aztán ha kedved tartja, mehetsz ahova szeretnél, egy kiváló opciót már magad is felhoztál.

Ja, és a helyesírásod hagyja a legkevesebb kívánni valót maga után - ha minden hozzászóló csak ennyire tisztában lenne a nyelvtani szabályokkal...

Amúgy azt majd elmeséled, hogy
1. teljesen komoly-e, hogy ekkora troll vagy, hogy képes voltál azért regisztrálni, hogy alpári stílusban kioktass?
2. hogyan keveredtél erre a blogra?
Az utóbbira vagyok inkább kíváncsi, az első költői kérdés volt.

stierd 2010.04.01. 13:30:25

igen, rossz helyre ment, de lényeg, hogy értetted. lehet azt is írni, hogy ez szar, csak nem az. több posttal tökéletesen egyetértek. az említett kettővel pont nem. kicsit lehet trollos lett a stílus, de ezt hozta ki belőlem tegnap. én is frusztrált vagyok ám a munkahelyem miatt, úgyhogy ezügyben nem vagy egyedül :)nem azt vitatom, hogy ez a plakát szar, az mind igaz, csak azt nem értem, hogy egyrészről mire számítottál másrészről a mai reklámtermés 80%-át posztolhatnád ezen terminológia alapján mert mindegyik egy rakás fos, a klapka vámház körút 9-étől kezdve a hüvelygombáig bezárólag. és természetesen különítsük el az ízlésességet meg a reklámértéket, mert bár a klapka reklámján nem tudom hogy sírjak vagy röhögjek, de ha megkérdezik, hogy hol lehet aranyat venni akkor tudni fogom. demagóg vagyok így van, görbe tükörnek szántam, hogy lásd (legalábbis az én szememben) a te mondókád is az volt. lehet rosszul fogalmaztam, nyilván nem vetted el senki cigijét, csak felmerült benned. én már azt sem értem. valahol igazad van, csak a seprűs lábtörős példával arra szerettem volna rávilágítani, hogy nagyon sok dologra rá lehet húzni amit mondasz, és eléggé idealizált világképről álmodozol szerintem. nem vagyok egy nagy hozzászóló, úgyhogy valóban csak ezért regisztráltam :) és emlékem szerint az oldalad egy másik blog hszei között volt linkelve: dezsomail.blog.hu (nyilván ha ez reklám majd törlöd, csak informálni akartalak). jah, és ma találtam még egy jó blogot, ami kedvenc lesz: szavazzfasszal.blog.hu ... megfogalmazták az ars poeticámat :)igyekeztem mindenre válaszolni, ha valami kimaradt, esetleges válaszodban jelezd, és igyekszem pótolni.

üdv

KFV · http://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/ 2010.04.01. 14:16:44

@stierd: Azzal kezdeném, hogy köszönöm. Ez elsősorban a higgadtabb és tényszerűbb válaszodnak szól, bíztam benne, ha nem "visszaanyázok", akkor csak megértjük egymást.

A kirohanásod nem lep meg, pont azért - mint a példa is mutatja - mert véletlenül egy cipőben járunk és tudom, hogy másnál is elpattanhat a cérna. Nekem többek között pont ezért van itt ez a blog: itt írhatok bármit és senki nem tilthatja meg :) És bizony, egy arrogáns állat tudok lenni, pláne, ha egyik-másik nap sokat kellett nyelnem és valamitől túlcsordul a pohár. Ettől függetlenül a véleményem minden esetben áll, csak van amikor nyersebben fogom megfogalmazni.

A reklámok nagy részét elég pocséknak tartom én is, mert valóban fantáziátlan szarok és csak elvétve akad egy-két gyöngyszem. Viszont amikor azt látom, hogy ebben a mérhetetlen fostengerben vannak ilyen igazi, kőkemény szardarabok, akkor azt kell mondjam, hogy arról érdemes szót ejtetni. Ilyen nekem ez az X-faktoros rettenet is: a sok trágya között ez a legalja szerintem. Nem tudom elhinni, hogy nem volt ennél több pénz erre a dologra (volt "szerencsém" az RTL-nél dolgozni, tudom, hogy mennyi kess van ott), vagy hogy nem volt egy talpraesettebb brigád. Egyszerűen hihetetlen számomra, hogy ezért fizettek valakinek, vagy ha ingyen csinálta is: vállalták és megjelentették...
Klapka viszont maga az ISTEN! :D A magyar reklámtörténelem mérföldköve! Nincs ember, aki olyan gyönyörű sikló mozgással, olyan egyenesen tudna felemelni egy papírdarabot az asztal alól! És azok a betűk! Imádom :) És tudod te is, tudom én is, hogy milyen cím alatt van a zacija, míg a hüvelygomba cuccból csak a szar reklámra emlékszem, arra, hogy mi a neve pl. nem. Na, de ne menjünk bele tényleg.

Biztos naiv elgondolás, hogy az emberek ésszel élnek - nem várom el tőlük, csak szeretném, hogy ebbe az irányba tartson a világ. Valószínűleg nem fog, de álmodozni ingyen van :D

A Deszőmail-t meg nem törlöm, egyik nagy kedvencem :D
Szavazz fasszal? Nem rossz! Én 3 éve adok le érvénytelen szavazatot, ilyen-olyan megjegyzéssel, rajzzal, akármivel.
süti beállítások módosítása