Hogy az APEH összes naplopó, rühes ügyintézőjét erőszakolnák meg análisan egy mamutfenyő szálkás törzsével!

 

Tegnap az APEH leveléből megtudtam a 2 hónapja vásárolt lakásomra kiszabott illeték összegét. Ez csak azért volt nekem izgalmas, mert a lakásvételnél az eladó kikötötte, hogy mindenképpen 2009-es dátumnak kell szerepelnie az aláírt szerződésen, mivel ha átcsúszúnk 2010-be, akkor neki vagyonadót kell fizetnie a kecó után...

Itt jegyezném meg, hogy a megvásárolt garzon ára nem érte el a 10 milliót, míg az eladó BMW-jének ára meghaladta a 40-et... tehát nem kenyérre kellett volna neki a pénz, valahogy nem tudtam sajnálni az ürgét és úgy hiszem, hogy az esetleges - amúgy azóta eltörölt - vagyonadóba se rokkant volna bele...

...de mondjuk azt, hogy megértő voltam, a pénz is rendelkezésemre állt, tehát nem lett volna különösebb okom nem megkötni a szerződést még decemberben, ha...

...ha nem lett volna ez a mocskos pénzeszsák extrasóher és elengedi az illeték egy részét a lakás vételárából, vagy ha ezzel párhuzamosan nem tudom meg, hogy 2010-ben változni fog az illetéktörvény és kereken 100.000 Ft-tal kevesebbet kell fizetnem az APEH-nek, az amúgy már többszörösen leadózott pénzemből vett lakás után.

Így hát tűkön ültem, hogy a 2009. december 31. dátummal aláírt, de az ügyvéd által csak 2010. január 4-én leadott papíromra vajh' milyen összeget számláz majd ki az adóhivatal?

Az alacsonyabbat számlázta ki.

Görögtűz, örömujjongás, zen mesterek lelki békéjének felfedezése.

Aztán elolvastam tüzetesen a levelet, amelyben szerepel egy olyan kitétel, hogy az illetékelőleget 15 napon belül be kell fizetnem - ellenben egy büdös szó sincs arról, hogy ez összegszerűen mennyi az én esetemben, vagy hogy milyen százalákkal vagy képlettel számolva jön ki, valamint arról se regélnek, hogy miként lehet részletfizetésért és/vagy halasztásért folyamodni. Az utóbbi azért lenne fontos, mert bár a kéthavi bérem több, mint a kiszabott összeg, de momentán 0 azaz nulla forinttal rendelkezem és például március-áprilisban nem szeretnék mondjuk gyalog munkába járni és azon gondolkodni, hogy a kabala kétszázasomat bedobjam-e egy automatába, hogy vegyek egy darab csokit, erre feláldozva a "teljes összekuporgatott vagyonom"...

A fenti kérdésekre nem találtam választ a neten, hát gondoltam annyi baj legyen, majd ma felhívom az ügyfélközpontot, vagy ami még jobbnak tűnt, volt a papíron egy ügyintéző - Ábel Erika, akinek innen kivánok gennyedző fekélyes döghalált, a seggvakaró "kollégáival" együtt - és a telefonszáma!

Na, őt próbáltam ma fél 9-től hívni. Egészen 2 óráig, ekkor feladtam és felhívtam a honlapon lévő központi számot. Itt felvette egy idős, ámde pökhendi hölgy, aki lehet utóbb megszánt, mert a beszélgetésünk végére egészen segítőkész lett és adott egy rakás másik számot, amit hívhatok (Amúgy az APEH-nál miért nem rögzítik a beszélgetést, minőségbiztosítási okokból?! Pont egy olyan túlduzzasztott, cégszörny esetében, ahol állami pénzből vakarja egész nap a valagát egy rakás barom?!).

Felhívtam az elsőt. Ott egy kissé ízes beszédű úr fogadott, aki viszont tényleg egyből segített: megmondta, hogy a kapott ügyintézői elérhetőség nem jó... adott 4 másik telefonszámot: egy a feljebb már emlegetett Ábel Erikához, kettőt a vele egy szobában ülő tintanyalókhoz, az utolsó pedig a feletteséhez, akit nyugodtan hívjak, ha a többi nem venné fel.

Nyugodtan hívtam, mivel nem, egyik sem vette fel. Természetesen a főnök sem. Kívánom, hogy egy erdei túrán rátörő lakodalmas cifrafosás keretében csapja meg a heréit egy csokor vadcsalán...

Még tettem egy elkeseredett próbát a telefonos ügyfélszolgálattal, ahol az összes olyan opciót végigpróbáltam, ahol az "illeték" kifejezés elhangzott, persze sikertelenül.

Úgyhogy holnap délelőtt APEH reloaded, egészen 8:15-től 12:00-ig, mert ennyire hosszú az ügyfélfogadás!

Fulladjatok bele a saját véres hányásotokba. Lassan. Rettentő lassan.

Update: Ma már háromszor hívat az összes kapott számot, természetesen csöng a világba. (2010.02.26., 9:17)

Update 2.: Mindössze egy főosztályvezetőig kellett eljuttom, hogy megtudjam, hogy az "illeték" és az "illetékelőleg" egy és ugyan az. Az úr akivel beszéltem, a nem túl udvarias, ámde kimért kirohanásom után illetve annak ellenére is segítőkész volt, de arra nem tudott választadni, hogy ki volt az a szellemi fogyatékos, aki egy fogalom ilyetén "becézgetését" bevezette... (2010.02.26., 12:00)

Most már csak kérvényt kell írnom a részletfizetésről, bevinni és várni, hogy méltóztassanak elbírálni és válaszolni - ergo folytatása következik...

Nagy örömömre.

Címkék: apeh halálrá

A bejegyzés trackback címe:

https://korosfeltunesiviszketegseg.blog.hu/api/trackback/id/tr891789466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása